کسب و کار اینترنتی

مقاله در مورد کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

مقاله در مورد کسب و کار اینترنتی

مسافران سرگردان دنیای مجازی

سرویس بانکداری الکترونیکی-  دوقلوهای شبکه بانکی کشور در صدر تراکنش‌های ناموفق اینترنتی قرار گرفتند.
 به گزارش عصر ارتباط، طبق آمار بانک مرکزی، تمامی تراکنش‌های اینترنتی بانک تجارت و تقریبا بانک سپه ناموفق بوده‌اند.
 همچنین آمار تراکنش‌های ناموفق روی پایانه‌های فروش این دو بانک نیز در مقایسه با سایر بانک‌ها بالاست.
 طبق این آمار در طول اردیبهشت ماه بیش از 30 درصد کل تراکنش‌ها روی شبکه پایانه فروش این بانک ناموفق بودند و بانک سپه نیز بعد از بانک تجارت بیشترین آمار تراکنش‌های ناموفق روی پایانه‌های فروش را به خود اختصاص داده است.
 بیش از 21 درصد از کل تراکنش‌های پایانه‌های فروش بانک سپه در طول اردیبهشت ماه ناموفق بودند.
 بانک سپه و بانک تجارت از سیستم واحدی استفاده می‌کنند که این سیستم با زیرساخت سایر بانک‌ها متفاوت است، از همین رو، در بیشتر مواقع آمار این دو بانک به یکدیگر نزدیک است .  ششم اردیبهشت ماه بدترین روز از نظر تراکنش بانکی برای این دو بانک بود، به گونه‌ای که در این روز 75 درصد تراکنش‌های بانک تجارت و 84 درصد تراکنش‌های بانک سپه روی پایانه‌های فروش ناموفق بودند.
 بهترین وضعیت تراکنش‌های پایانه‌های فروش برای بانک توسعه صادرات است. بیش از 94 درصد تراکنش‌های پایانه‌های فروش این بانک موفق بوده‌اند. 19 روز اردیبهشت‌ماه تمامی تراکنش‌های پایانه‌های فروش بانک توسعه صادرات موفق بوده‌اند.
 پس از بانک توسعه صادرات، رکوردار تراکنش‌های موفق روی پایانه‌های فروش، بانک صنعت و معدن است. بیش از 92 درصد از کل تراکنش‌های پایانه‌های فروش این بانک موفق بوده‌اند.
 همچنین تقریبا تمام تراکنش‌های اینترنتی این بانک نیز جزو تراکنش‌های موفق دسته‌بندی شده‌اند. البته باید در نظر داشت که تعداد تراکنش‌های پایانه فروش و اینترنتی این بانک در مقایسه با بانک‌های بزرگ، بسیار اندک است.
 آمار تراکنش‌های اینترنتی بانک ملی، در مقایسه با سایر بانک‌های دولتی قابل توجه است. در طول اردیبهشت ماه در کل 2 هزار و 431 تراکنش اینترنتی از طریق این بانک انجام شده است که از این میزان بیش از 89 درصد از آنها موفق بوده‌اند.
 همچنین با وجود پایین بودن آمار تعداد دستگاه‌های POS نصب شده توسط این بانک، بیش از 85 درصد از تراکنش‌های روی پایانه‌های فروش آن نیز جزو تراکنش‌های موفق  رده‌بندی شده‌اند.
 در آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی پس از بانک‌ملی تقریبا بیشترین آمار تراکنش اینترنتی در اختیار بانک‌صادرات قرار دارد. این بانک با یک هزار و 731 تراکنش در طول یک ماه، جزو بانک‌های پر تراکنش گروه‌بندی می‌شود اما در مقابل آمار تراکنش‌های ناموفق اینترنتی بانک صادرات به نسبت بالاست.
 در این دوره زمانی بیش از 64 درصد از تراکنش‌های اینترنتی این بانک ناموفق بوده‌اند.
 همچنین بانک‌های سامان و ملت نیز آمار تراکنش‌های اینترنتی‌شان قابل چشم گیر است اما تعداد تراکنش‌های ناموفق آنان نیز بالا ست.
 بیش از66 درصد از تراکنش‌های اینترنتی بانک سامان و بیش از 51 درصد از تراکنش‌های اینترنتی بانک ملت ناموفق بوده‌اند.  بانک سامان تقریبا جزو اولین سری بانک‌هایی است که ارائه خدمات اینترنتی را در دستور کاری خود قرار داد و بیشتر تبلیغات رسانه‌ای این بانک نیز روی خدمات اینترنتی‌اش متمرکز شده است.
  همچنین بیش از 84 درصد از تراکنش‌ها روی پایانه فروش بانک سامان و بیش از 80 درصد از تراکنش‌های پایانه فروش بانک ملت موفق بوده‌اند.
 تراکنش روی پایانه‌های فروش بانک صادرات نیز از وضعیت متعادلی برخوردار است، بیش از نیمی از آنها موفق و کمتر از نیمی ناموفق هستند.
 اما با وجود جوان بودن و گستردگی پایانه‌های فروش بانک اقتصاد نوین، بیش از 87 درصد تراکنش‌ها روی پایانه‌های فروش آن موفق بوده‌اند.
 بانک پارسیان نیز که طی 3 سال متمادی بیشترین تعداد پایانه‌های فروش را به خود اختصاص داده بود و همواره طی سال‌های گذشته اکثر بانک‌ها به عملکرد پایانه‌های فروشش معترض بودند، در این آمار تقریبا جزو بانک‌های موفق دسته‌بندی می‌شود.  بیش از 90 درصد از تراکنش‌ها روی پایانه‌های فروش این بانک موفق بوده‌اند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد